Кюфтета от тиквички


Кюфтета от тиквички 
Типично лятна вкусотийка, лекичка и любима.  

Днешният вариант е с тези продукти:
  • 500 г тиквички
  • 2 малки яйца
  • 80 г бяло саламурено сирене
  • 60 - 80 г настъргано сирене чедър (1) 
  • 80 мл прясно мляко (или айран)
  • 1 с.л. майонеза (може да се пропусне)
  • 1 равна ч.л. бакпулвер
  • 1 ч.л. нарязан на дребно пресен копър
  • 1 равна ч.л. сол
  • 80 г брашно (2)
  • Олио за пържене

(1) Бележка: Винаги съм смятала, че сиренето чедър е с изявен оранжев цвят, докато не купих и едно с жълтеникав, прилича на нашенския кашкавал. Жълтият чедър се разтича по-трудно, има по-наситен аромат, докато този с оранжев цвят се разтопява по-бързо. Най-често, особено като добавка към супи и сосове, използвам топеното сирене чедър на слайсове. То се разтопява за секунди и обогатява със страхотен вкус. Всъщност, страхотния вкус, който придава чедърът, е валиден за всичките му разновидности. Разликата е в степента и времето за разтопяване (запичане), което от своя страна зависи от степента на узряване на самия продукт (и сигурно технологията). В албума "Любими продукти" сложих снимка на опаковката на жълтия (от Lidl е) и снимка за сравнение на жълтия и оранжевия чедър. В тази рецепта използвах оранжев чедър. Но би бил подходящ и жълтия.

Приготвяне:

  • Измитите тиквички (не ги беля) настъргвам на едро ренде.
  • Посолявам с 1 ч.л. сол, разбърквам и оставям тиквичките в гевгир (сито), да се отцедят за около половин, един час. (Може да ги изцедите допълнително на ръка. Аз не го направих. От гевгира ги сложих направо в купата, в която щях да бъркам сместа).
  • Премествам тиквичките в купа и добавям всички останали продукти.



  • Разбърквам хубаво (и ако не сте надробили сиренето предварително, то при разбъркването го направете).


  • Загрявам малко олио в тиган (най-добре с незалепващо покритие).
  • С лъжица гребвам от сместа и сипвам в тигана. Пържа до зачервяване и обръщам.

(2) Бележка: Може да добавите още малко брашно, ако тестото ви се струва рядко, но внимавайте, тъй като има опасност да направите бухтички, с по-изразен тестен вкус, отколкото този на тиквичка. Ако сте изцедили сместа допълнително на ръка, след гевгира, може да добавите дори по-малко брашно. 


  • Готовите кюфтета сервирайте топли или студени (еднакво вкусни са). Добри приятели са, дори се обичат с кисело мляко с чесън и (или) с прясна салатка.

При мен са с доматки, на кулички.


Да ви е сладко!
А ако нямате чедър, спокойно може да заместите с нашенски кашкавал. 




И преди да ви кажа 'чао", да ви припомня още няколко рецепти с тиквички:


Тиквички бюрек
Палачинки от тиквички
Руло от тиквички и патладжани
Зеленчукова супа
Пълнени тиквички със зеленчуци
Фалшива лазаня с тиквички
Тиквички с елда и ориз
Мъфини с тиквички
Шоколадова торта с тиквички
Баница с тиквички
Рататуй

12 коментара:

  1. Много обичам кюфтенца от тиквички! Чудесен е и твоят вариант, Снежи! Идеята за поднасяне с резенчета домат много ми хареса също!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошни идеи с тиквички, Снежи -
    страхотна е новата ти рецепта, но ми допадат и останалите...
    Благодаря, поздрави за теб и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Чак в края на лятото ми втръсват тиквичките и се надявам тази година да допълня колекцията с нови рецепти.
      Поздрави и хубаво лято и на теб!

      Изтриване
  3. Богато на предложения с тиквички е в твоето местенце,Снежи и все вкусни!
    Страхотни кулички си оформила,много ми харесва комбинацията с резени доматки!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Богато е благодарение на вас, моите приятели блогъри, за което ви благодаря!
      Хубав и усмихнат ден, Роси!

      Изтриване
  4. Ехе, ами, че те са много повече от кюфтета от тиквички, Снежи! а и колко предложения още - омайващи и вкусни! Поздрави и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Много лятно, много вкусно, но това пържене ме съсипва;) Поздравче, Снежи!
    Доматчето като добавка е страшно хитро. Май ще ги опека и после ще редя доматки;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай с печене, Мъхче. Вярвам, че пак ще са вкусни. Най-много кашкавалът да направи килимче ;) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  6. Дъщерята ме врънка да им направя кюфтета от тиквички, но аз покрай рождения ден не успях. Та тя си ги изпържила, така ме изкуши, а в момента съм на здравосровна диета и не ям пържено...сега и ти тук ме изкушаваш Снежи:))

    ОтговорИзтриване
  7. Снежи,
    великолепни предложения с тиквички.Харесаха ми и баницата, и мъфините и кюфтенцата.Но аз от години избягвам пърженето и измислям други варианти на приготвяне.Ако не се слага кашкавал или чедър могат да се запекат на фурна или на тиган с незалепващо покритие.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

loading...