Изпечено с любов Babà al rum

Още усещах аромата от фурната на "Изпечено с любов - първа част", когато си избрах какво да има в следващата част. Нещо, което много отдавна исках да направя - сиропирани мъфини, по рецепта на Ивана. Истинското им име е Babà al rum (бабà с ром) или по нейните думи "един полски сладкиш, останал завинаги в Неапол).

"Изпечено с любов"
Babà al rum (бабà с ром)
при мен с коняк


Записвам рецептата по оригинал и давам промените, поясненията в скобките:

Продукти:
за тестото: 
  • 250 гр. брашно 
  • 125 гр. краве масло (което заместих с 50 г масло + 70 мл олио)
  • 40 мл. прясно мляко 
  • 25 гр. захар 
  • 12 гр. мая от кубче 
  • 3 жълтъка (използвах 1 цяло яйце
  • 1 ч.л. ванилена захар (на Belbake
  • кората на 1 лимон (пропуснах)
  • щипка сол 
за сиропа:
  • 600 мл. вода 
  • 400 гр. захар 
  • 200 мл. ром (заместих с коняк, но не промених името на Babà al cognac)
  • кората на 1 лимон (заместих с 1 ч.л. смес от подправки на Belbake (за меденки, коледни сладки))
за намазване:
  • 2-3 с.л. кайсиев мармалад (използвах мед и оставих по желание, който иска да си ги залива)
Приготвяне:
На тестото:
  • Добавете към млякото 75 мл топла вода, проверете температурата (трябва да е приятно хладка сместа) и сложете маята. Изчакайте да се разтвори.
  • Сложете в купа 150 г от брашното и залейте с маята. Разбъркайте, после покрийте купата и оставете на топло да шупне.
  • Към шупналата вече смес добавете яйцето, солта и захарта. Разбъркайте до еднородна смес.
  • Затоплете заедно олиото и маслото (да не е много горещо).
  • След това добавете половината от мазнината (60 мл) към тестото. Пак разбъркайте хубаво и малко по-продължително, до поемане на мазнината.
  • Наръсете отгоре останалото брашно, ванилията и пак разбъркайте.
  • Към полученото тесто добавете останалата мазнина. Получава се меко, леко лепнещо тесто.
  • Оставете тестото на топло да втаса.
  • През това време подгответе формичките за печене и сварете сиропа.
За сиропа:
  • Сложете всички продукти за сиропа в подходящ съд и варете 5 минути. Отстранете от котлона и оставете да изстине.
Отново към тестото:
  • Сладкишът може да изпечете в метални чашки за крем карамел или в силиконови форми за кексчета и мъфини. Ако ползвате метални ги намажете с олио и посипете с брашно. Силиконовите не се мажат.
  • С потопени в мазнина ръце, късайте топки от втасалото тесто и поставете във формичките за печене, като съобразите тестото да стига малко под ръба (1 см).
  •  Оставете ги за 10-ина минути (може и повече) на топличко, да втасат още веднъж.
  • През това време загрейте фурната на 170 - 180 (С) градуса.
  • Поставете кексчетата в загрятата вече фурна и изпечете до готовност (времето зависи от големината на използваните формички)
  • Готовите кексчета извадете още топли от формите и оставете да се охладят на решетка.
  • След това потапяйте едно след друго в охладения захарен сироп, за около минута.
  • Извадете и подредете в поднос или голяма чиния.
  • Ако ви остане сироп, полейте сладкишчетата с него.
Сервирах ги с крем от маскарпоне, заквасена сметана, ванилия и мед. Захарни декорации за цвят и едно канелено дърво, с клони от бадеми.
Това последното повече на кактус ми бие, но замисълът беше дърво (като дом на хвъркатите:)).



Много ми напомниха на старите мелчета, макар през цялото време да си мислех, че опитвайки ги, ще свържа вкуса с този на саварините. Истината е, че колкото и рецепти да съм опитвала за мелчета все нещо беше различно от оня вкус, който помня от детството. А това, с чуждото име, направо ме изненада. Нищо, че я няма специфичната плънка за мелчета. Подправките в сиропа и самото тесто вършат специфичната работа по асоциацията.




Препоръчвам рецептата и благодаря на Ивана, че ме накара отново да се "наредя" на училищната лафка за мелчета ;)

18 коментара:

  1. Снежи, така приятно ми стана тази сутрин да си изпия кафето с разкошните ти ''мелчета''! За твое успокоение да ти кажа, че се правят и с коняк, та не си кривнала много от рецептата:)!
    Благодаря ти за доверието! Чудесно ''изпечено с любов''!
    Прегръдка, мила и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, още като видях рецептата си я маркирах. Ама, ако знаех, че е толкова вкусна до сега сигурно да съм я врътнала поне 5 - 6 пъти. Нещо за Коледа ще мисля с нея :))
      Благодаря ти за поредната вкусотия! Прегръдки!

      Изтриване
  2. Ох,много изкушаваш, Снежи!
    Сигурна съм как се топят в устата :)
    Прегръдки и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точен нюх имаш, Дани :)) Наистина се топят.
      Прегръдки и от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  3. :) ти като се развъртиш в кухнята- спиране нямаш:) чудесни са! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, отдавна играя пумпал в кухнята, ама сега и време имам да покажа :))
      Прегръдки и от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи, аз не съм опитвала мелчета, не съм и от тези сладости... Но искам и от двете да опитам сега, прекрасни са! :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма ги вече истинските мелчета, няма къде да ги опиташ, но това много ми напомни за тях. Опцията е "направи си сам" :))
      Поздрави и хубав ден, Гери!

      Изтриване
  5. Чудесно предложение! С удоволствие бих си хапана, естествено и от питата с мед! :)))
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, с удоволствие бих те почерпила и с двете.
      Прегръдки и хубав ден!

      Изтриване
  6. О, и аз на съм опитвала "мелчета", но си ги харесах тези "баба", както и дръвченцето, а за питата медена думи нямам..много обичам.

    ОтговорИзтриване
  7. Как се облизах само, толкова са ми любими сладкиши от този вид с удоволствие ще опитам и точно тези мелчета, прекрасни са!
    Поздрави, Снеже!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Ако знаех, че това така ще ми заприлича на мелчета със сигурност нямаше да стои толкова дълго в списъка на чакащите рецепти :))
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  8. Мелчета за пръв пътр чувам ( освен , ако не съм ги видяла при Ивана и вече забравила). За което благодаря и на двете ви, щото очевадно пропускам същественото! Поздрави, Елти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мелчета имаше в старите сладкарници, сега ги няма или поне аз не съм виждала точно като тези, от едното време (ама и по сладкарници сега не ходя, та не знам със сигурност дали е така). Обаче тези си заслужава да опиташ, Мъхче. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  9. Снежи, прекрасни са. Ще си придърпам едничко! Целувки!

    ОтговорИзтриване

loading...