Македония, парк Гиновци

След пълна дъждовна седмица, неделята ни изненада с ясно и слънчево време. Това не си е за изпускане, като се има предвид, че лятото го чакаме с нетърпение, а то като вземе да се заинати с поройни дъждове, градушки и гръмотевици, жаждата за хубаво време все по-силно напира, някак отвътре. Обаче се оказах напълно неклиматизирана към жегата, а и това езерце, леле как ми се прииска да се цопна или да се излегна на тревата, под сянката на дърветата. И това след ония възпети тежки македонски маси, скопско пиво и жута ракия. Много съм благодарна на приятелите ни, че за разнообразие преобразиха петъчната ни дългогодишна традиция в неделна екскурзия. Или по-точно в кулинарна екскурзия, поне блогъра в мен гледаше така на нещата :). Къде (?), не помня къде бях прочела за диагнозата "блогър" :)) Ама готина статия беше.

Парк Гиновци се намира малко след Крива Паланка. Дървени табелки са сложени там, където трябва да кръшнете от главния път и след това на всяко разклонение. С една дума лесно се намира. (маршрут Перник - парк Гиновци)


Красиво място, в нищото. Така бих го определила. Пътуваш по един тесен, прашен път сред нивите и изведнъж минаваш границата на това нищо и се оказваш в приказка.


Дълга, настлана с камъни алея, те води към вътрешността. Вдясно има зоокът и малко езерце с мостче.
В ляво е голямото езеро,


пълно с риба,


два лебеда за жив декор,


къщичка за гости, направо във водата



и ресторанти, за гладните посетители на парка. (Докато бях там все гладни идваха :))


Алеята за разходка около езерото е под сянката на дърветата и място, където може да останеш насаме с мислите си и красивите гледки. Обиколих бавно и сама, хранейки се с тишина (докато в ресторанта ми сервират тортата с вишни и кафето ;)).





Женският лебед беше в депресия миличкият, че след дългото мътене не са се родили малки. Мъжкият грациознеше около нея и правеше номера да я разсее или развесели (не им владея езика), но от това явно огладня и доплава до острова с храна.


На ниско хълмче, над езерото има параклис.



Видях и други къщички за гости.


И един бъдещ гост :)


20 коментара:

  1. Снежи, чудно местенце сте си избрали! :) Пожелавам ти по-често да си бъдещ гост там.
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за пожеланието, Гери! Приятна вечер и хубаво утре!

      Изтриване
  2. Снежи ще те разцелувам, да знаеш, ама толкова си лъчезарна! Страхотно местенце сте избрали, много уютно някак и спокойно и красиво. Ех, лебедите как ми стана мъчно и на мен, но следващата година им пожелавам двойно повече лебедчета:). Благодаря ти, че сподели тази красота, определено имах нужда от малко свежест:). Прегръдки,мила и още много приказни дестинации!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, че си от хората, които обичат пътешествията и ти подсказвам едно красиво място :) Ако отидеш преди мен погледни лебедите, но съм сигурна, че пожеланието ти ще ги стигне. Прегръдки и целувки от мен, Катюшка! Благодаря ти! На теб също хубави дестинации и свежи емоции!

      Изтриване
  3. Снежи,наистина много приятно кътче за отдих и релакс сте намерили!Пожелавам съвсем скоро да си му гост и отново да се насладите на почивката си!Благодаря ти,че ни разходи и нас до там,па макар и само виртуално!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Близичко ни е, така, че може наистина съвсем скоро пак да съм му гост :) Благодаря ти, Роси! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  4. Снежи, много приятна разходка и красиви фотоси. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Снежи, наистина приказка е това място!
    Красиво, спокойно, уютно! Чудесна разходка!
    Благодаря ти за прекрасните снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определи го съвсем точно, само с три думи, Бети :) И аз ти благодаря!

      Изтриване
  6. Благодаря за чудесната разходка, Снежи,
    много красиво и уютно място, страхотни снимки и чаровна блогърка:)
    Поздрави с пожелания за скорошен още по-пълен разказ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, Дианче! Ще взема да те послушам за по-пълния разказ :) Прегръдки от мен!

      Изтриване
  7. Снежи, наистина място за релакс!
    И чудесни снимки!
    Поздрави с много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  8. Сладурка :* ...възхитиха ме снимките ти, Снежи! Прекрасно и много красиво място!
    Прегръдка! Хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ти си ми сладурка :* Наистина е такова, Ив - красиво. Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  9. И аз веднага си го записах това местенце. Благодаря Снежи, за хубавите снимки и споделеното!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че помагам в избора, Мъхче :)) Поздрави и хубав утрешен ден!

      Изтриване

loading...