Цигов чарк



Какво значи "Цигов чарк"? - питаме собственика на хотела, в който отседнахме.
Оказва се, че "Цигов" е местна фамилия, а "чарк" са наричали машина, която с помощта на вода е рязала дърва. Този господин Цигов е ползвал т.н. чарк, там в тази местност, до язовир Батак. От там и името Цигов чарк.

Никога не бяхме ходили там и тази година решихме да си подарим няколко дни почивка, на различно и непознато място. Имахме късмет с избора на хотел - просторни апартаменти, огромни тераси и изключително мили и отзивчиви собственици. Правя реклама с чиста съвест  и пожелания за много, много гости на хотел "Олимп".


Изглед малко встрани от хотела:

Когато пристигнахме, видях оживен център, тип морска улица в пиков сезон. Палачинки, понички, прясна риба, магазини, ресторанти, стелажи с боров мед, ягодово и боровинково сладко, варена царевица... Всичко по "български стандарт" за курорт. И цените бяха по "стандарт" :)


Продължаваме по тясна асфалтирана улица, сред борова гора (каква прохлада). Тук - там между дърветата се виждат къщи - малки, големи, китни, кичозни, но всичките сгушени в гората, на доволно разстояние, гарантиращо уединение и спокойствие.

Веднага след като се настанихме, хукнахме на разузнавателна мисия - голяма грешка. На вън беше около 38 градуса. На сянка, в гората добре, но на слънце не се издържаше. А пътеките не бяха все сенчести, да не говорим, че бяха с голям наклон. Така, "разузнавачите" се прибрахме с език до брадичката и кофти усещане за самия курорт.



Вечерта обаче промени споменатото "кофти усещане" към доста по-приятно и обещаващо пълноценна почивка:



1. Прохладата на гората... 



2. Мирисът на смола, горски ягоди, малини и цветя... 




3. Блещукащата вода, ширнала се почти като море...





4. Крясъците на птици, двойници на чайките (или истински чайки)


5. Тишината и липсата на пренаселеност 




6. Липсата на интернет.
7. Спомените от едно отминало време... , които ме върнаха в годините на детските лагери и ми донесоха хем приятно, хем неприятно усещане + болезнено напомняне, че много съм пораснала (в курорта има много пустеещи почивни станции, хотели и бунгала).


8. Красотата на природата.









И други "вписани" красоти



Винаги съм харесвала малките постройки, пред огромните хотели. Малките се вписват  неагресивно и кокетно. Докато големите ме дразнят с тяхната "гранд"-мания и претенции.






















Ето, започнат е поредния грандиозен строеж и не ми се мисли, колко дървета са паднали в името на... алчността. При такива гледки направо съм благодарна за кризата.


















9. Пушещите скари, мирисът на риба и месо, усещане за дом и свобода


Макар, че не бяхме съвсем подготвени, все пак успяхме и ние да опушим съседите :) (скромно, много скромно). Бях настроена, че ще се храним по ресторанти. В последствие се оказа, че най-сладко ми беше на терасата с домат, сирене и комат :). Да не е без хич, си направихме сандвичи с кайма на скара (странджанки), наденички и кюфтета.



О, да не забравя и десерта - сладолед "Мастика" с мента :)


Всичко до тук доведе до сумарното впечатление от Цигов чарк - много доволни.
В курорта има на места "дъх" на занемарено, а на други лукс и чистота. Някаква странна смесица, която не ме дразнеше. Важното е, че исках почивка и успях да я получа. При мен, като неписано правило е, преди почивка да ми се отваря страшно много работа. Изморявам се до пълен срив - физически и психически. После зареждам батериите и поемам отново напред.


Времето ще покаже дали съм с duracell или varta :)))
Да си пожелаем красиво лято!




12 коментара:

  1. Чудесни снимки! Минах от там преди една седмица.Изглеждаше пълно с лятно настроени хора!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така беше, Tania, имаше хора с лятно настроение, все едно на море. Разхождаха се по бански. Товареха лодките, въдиците... Вечер по пътя, който водеше към язовира, имаше туристи на разходка. Явно си е посещаван и известен курорт, нищо, че на мен ми беше за първи път.

      Изтриване
  2. Снежи, добре си заредила батериите :)
    Преди години това беше много известен курорт,
    а сега за съжаление ми се вижда занемарено!
    А природата е толкова хубава!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, има следи, че е кипял живот (много по-буен, от този, който аз видях). Личи си, че курорта е бил на почит. Природата наистина е много хубава. Нямам база за сравнение с "преди", но сега пак ми хареса. Дано се възроди, а да не запада повече. Хубава нова седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Красиво лято, Елти!
    Първата част от твоята почивка се е получила много добре- прекрасни снимки!
    Сега ще чакаме да идеш и другаде да ни покажеш;_
    Хубава нова семдица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Красиво да е, Мъхче! И аз се надявам на още няколко дни почивка и ако се осъществи ще документирам тук :) Тези дни (надявам се на нормална работна седмица) ще кача снимките и от Батак. Хубав понеделник и успешна нова седмица!

      Изтриване
  4. И на мен ми хареса, даже си казах, че ще отбием на връщане от морето. Единствено ме притеснява т.6, но ще видим, за ден може и да се прежалят някои хора :))

    Спокойна вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нямането на интернет важеше за нашия хотел. Иначе в курорта има на места. Мястото действа отпускащо - дано и на вас ви хареса.
      Спокойна вечер и на теб, fedora!

      Изтриване
  5. Снежи,имаш много хубав блог,а разказчето в снимки и споделено за Цигов чарк и язовир Батак ми беше много полезен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси и добре дошла:) Радвам се, че ти харесва блогът ми и че съм била полезна. Дано и занапред да е така:) Сърдечни поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  6. Не мога да се сдържа да не оставя коментар точно за Цигов Чарк, Снежи! Аз съм от Пазарджик и от както се помня всяко лято се качвам до там - кога за по-дълго, кога само за ден, но не пропускам. Някога, наистина беше страхотен курорт. Колкото и странно да звучи в татово време бе най-приятно, може би защото детските и младежките ми спомени са от онова време, но после стана пренаселено и пошло. Само природата е непокътната, с малки изключения (по в центъра на курорта) и слава богу. Заради нея продължаваме да ходим там, но все по-често за по-малко, наистина колкото да заредим батериите. Настаняваме се и по цял ден кръстосваме по пътеките, навътре в гората, далече от шума на туристите. Или дръпваме по на юг, към Широка поляна и Доспад, Борино, Девиин... Там препоръчвам на всеки търсещ уединението с природата да отиде. Плюс това наблизо има и селища, които могат да се ползват за набавяне на храна, в които можете да намерите и доста "атрактивности". Родопите в този край са невероятно красиви, спокойни и смея да кажа и полезни ;) Но и в най-топлото лято трябва да си носите връхни дрехи, защото нощите стават понякога много студени. Пълно е с горски плодове, каквито душа ти иска, гъби, риба, билки, мед от какво ли не, истнско мляко, сирене, масло и т.п., страхотни хора, готови да ти услужат по всяко време от денонощието, да те приютят и нагостят като брат. Това е планината, която наистина ражда Хора, вълшебна сякаш. Ето, уловям се, че пак се захласвам както винаги, заговоря ли за Родопите. Пожелавам ти отново да отидеш там, но си планирай добре времето и маршрута, проучи повече и не оставяй времето да те притиска :)
    Поздрави най-сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А на мен ми беше за първи път :) Собственикът на хотела спомена за едни такива закътани и тайни кътчета, но ние се порадвахме на явните. Благодаря ти за коментара и обещавам следващия път да не бързам :) Пожелавам ти една прекрасна неделя!

      Изтриване

loading...